Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik mij inschrijven bij deze apotheek?

U kunt zelf kiezen bij welke apotheek u ingeschreven staat. Het is verstandig om één vaste apotheek te kiezen. Ontdek de voordelen van de Thio Pharma Apotheek en schrijf u direct online in. Klik hier voor het inschrijfformulier.

Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?

Via onze website of door even langs te lopen bij de apotheek kunt u eenvoudig uw adreswijziging doorgeven. Klik hier om uw adreswijziging door te geven.

Wat is het LSP?

Om in alle situaties ook uw geneesmiddelgebruik te bewaken, zijn wij elektronisch verbonden met andere apotheken en huisartsen in de regio. Hierdoor is het mogelijk dat de andere apotheken uw verzekeringsgegevens en medicatiehistorie tijdens de dienst kunnen raadplegen. Om dit volledig te kunnen doen, vragen wij u om het formulier Landelijk SchakelPunt (LSP) in te vullen. Wilt u meer hierover lezen dan kunt u meer informatie vinden op www.vzvz.nl.

Ik heb een klacht

U kunt er iets mee doen! Praat er met ons over. De apotheker zal samen met u op zoek gaan naar een passende oplossing.

Mocht u ontevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw probleem. Alles wat u aan de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via de e-mail of telefoon.

Klachtenfunctionaris en bemiddeling
T: 06-22921649
E: bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

Als de bemiddeling naar uw idee niet voldoende resultaat oplevert, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan u daarbij helpen.

Onze diensten

Kunnen de medicijnen ook worden thuisbezorgd?

Wanneer u niet in staat bent om langs de apotheek te komen bezorgt uw Thio Pharma apotheek uw medicatie gratis bij u thuis. Klik hier om u aan te melden voor onze bezorgservice.

Wat houdt de Herhaalservice in?

Bij uw Thio Pharma Apotheek kunt u eenvoudig herhaalrecepten door ons laten verzorgen. Het werk en de tijd die u kwijt bent aan het bestellen van uw chronische (dagelijkse/wekelijkse) medicatie bij de huisarts, nemen wij u graag uit handen. Indien u kiest voor onze Herhaalservice,
zorgen wij er voor dat u áltijd voldoende medicatie in huis heeft. U hoeft alleen maar contact met ons op te nemen en wij regelen het verder met uw huisarts. Desgewenst houden we bij wanneer uw medicatie opraakt en er aanvulling nodig is. Klik hier voor het aanmeldformulier.

Wat houdt de 24-uurs service in?

Wilt u uw herhaalmedicatie zonder wachttijd in de apotheek ophalen, op een tijdstip die u goed uitkomt? Dan nodigen wij u van harte uit om gebruik te maken van onze gratis 24-uurs service. Deze service is snel, gemakkelijk en veilig. Als uw medicatie klaar ligt, ontvangt u van ons een
sms- of e-mailbericht met hierin een unieke pincode. Deze persoonlijke code toetst u simpelweg in op het scherm van de 24-uurs automaat van de apotheek waarna uw bestelling door de machine wordt uitgegeven. Bij eventuele betalingen kunt u middels uw pinpas direct afrekenen. Klik hier om u aan te melden voor onze 24-uurs service.

Wat is een medicijnconsult en wat kost dit consult?

Als u regelmatig medicijnen gebruikt, is het verstandig om eens in de zoveel tijd dit met uw apotheker in een persoonlijk gesprek door te nemen. U heeft misschien vragen over uw medicijnen, of u ondervindt problemen bij het gebruik hiervan. Ook als u vragen heeft over uw medicijnen of meer wil weten over de werking ervan, kan een medicijnconsult prettig zijn. Er zijn geen kosten verbonden aan het consult. Meer informatie kunt u vinden onder het kopje advies bij onze diensten.

Vergoeding medicijnen

Met welke verzekeraars heeft Thio Pharma apotheek een contract?

Vrijwel alle medicijnen kunnen we rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar. Ook in 2018 heeft uw apotheek weer contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.

Welke medicijnen worden vergoed?

Niet alle medicijnen worden (volledig) vergoed. U kunt een indicatie krijgen door op www.medicijnkosten.nl het medicijn in te voeren. Indien een medicijn niet (helemaal) wordt vergoed, vragen we u om direct contant af te rekenen in de apotheek. Meer weten? Neem contact met ons op.

Op reis

Wat moet ik doen als ik medicijnen wil meenemen naar het buitenland?

Voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen (opiaten) moet u een Schengenverklaring meenemen naar het buitenland. Voor landen buiten het Schengengebied heeft u een medische verklaring nodig. Kijk op www.hetcak.nl welke regels voor welke landen gelden.

Wat is een Schengenverklaring

Een Schengenverklaring is nodig om binnen het Schengengebied te reizen met medicijnen die onder de Opiumwet vallen. Op de website www.hetcak.nl kunt u een lege verklaring downloaden. Houd u rekening met een verwerkingstijd van 4 weken.

Kan ik een medicijnpaspoort krijgen?

Gaat u met vakantie of verhuizen dan kunt u bij ons een medicijnpaspoort met al uw medicatiegegevens opvragen. Vraag uw medicatie tijdig aan zodat we zeker weten dat we alle medicijnen kunnen bestellen en u voorzien op vakantie kunt gaan. Klik hier om uw medicijnpaspoort online aan te vragen.