Veelgestelde vragen
Algemeen
Hoe kan ik mij inschrijven bij deze apotheek?
U kunt zelf kiezen bij welke apotheek u ingeschreven staat. Het is verstandig om één vaste apotheek te kiezen. Ontdek de voordelen van Stichtse Apotheek de Bilt en schrijf u direct online in. Klik hier voor het inschrijfformulier.
Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?
Via onze website of door even langs te lopen bij de apotheek kunt u eenvoudig uw adreswijziging doorgeven. Klik hier om uw adreswijziging door te geven.
Wat is het LSP?
Om in alle situaties ook uw geneesmiddelgebruik te bewaken, zijn wij elektronisch verbonden met andere apotheken en huisartsen in de regio. Hierdoor is het mogelijk dat de andere apotheken uw verzekeringsgegevens en medicatiehistorie tijdens de dienst kunnen raadplegen. Om dit volledig te kunnen doen, vragen wij u om het formulier Landelijk SchakelPunt (LSP) in te vullen. Wilt u meer hierover lezen dan kunt u meer informatie vinden op www.vzvz.nl.
Ik heb een klacht
U kunt er iets mee doen! Praat er met ons over. De apotheker zal samen met u op zoek gaan naar een passende oplossing. Mocht u ontevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw probleem. Alles wat u aan de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via de e-mail of telefoon.
Klachtenfunctionaris en bemiddeling
T: 06-22921649
E: bemiddelingapotheken@kpnmail.nl
Als de bemiddeling naar uw idee niet voldoende resultaat oplevert, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan u daarbij helpen.
Onze diensten
Wat zijn de zorgtarieven voor 2023?
Onze zorgtarieven voor 2023
Voor het uitgeven van medicijnen en leveren van zorg gelden onderstaande bedragen. Combinaties zijn mogelijk.
ZORGPRESTATIES
Toelichting hulpmiddel icm medicijn € 8,84
Medicijnbeoordeling € 105,11
Farmaceutische begeleiding bij opname ziekenhuis/bezoek polikliniek € 22,13
Farmaceutische begeleiding ivm ontslag uit ziekenhuis/bezoek polikliniek € 44,26
VERSTREKKINGEN
Standaard uitgifte € 8,72
Week uitgifte € 4,25
Uitgifte en begeleiding nieuw medicijn € 17,37
Bereiding* € 15,39
Bijzondere bereiding* € 112,72
*) Toeslag op uitgifte tarief.
Wanneer wij direct bij uw zorgverzekeraar declareren, berekenen wij het met hen afgesproken tarief die afwijkend kan zijn van de hierboven genoemde tarieven.
Prijswijzigingen voorbehouden. Prijzen in het apotheeksysteem zijn leidend. Tarieven zijn, daar waar van toepassing, inclusief BTW van 9%.
Kunnen de medicijnen ook worden thuisbezorgd?
Wanneer u niet in staat bent om langs de apotheek te komen bezorgt uw Thio Pharma apotheek uw medicatie gratis bij u thuis. Klik hier om u aan te melden voor onze bezorgservice.
Wat houdt de kluisjesservice in?
Wilt u uw medicatie, contactloos, zonder wachttijd in de apotheek ophalen, op een tijdstip die u goed uitkomt? Dan nodigen wij u van harte uit om gebruik te maken van onze gratis kluisjesservice. Deze service is snel, gemakkelijk en veilig. Als uw medicatie klaar ligt, ontvangt u van ons een sms- of e-mailbericht met hierin een unieke pincode. Deze persoonlijke code toetst u simpelweg in op het scherm van de kluisjes van de apotheek waarna uw bestelling door de machine wordt uitgegeven. Klik hier om u aan te melden voor onze kluisjesservice.
Wat is een medicijnconsult en wat kost dit consult?
Als u regelmatig medicijnen gebruikt, is het verstandig om eens in de zoveel tijd dit met uw apotheker in een persoonlijk gesprek door te nemen. U heeft misschien vragen over uw medicijnen, of u ondervindt problemen bij het gebruik hiervan. Ook als u vragen heeft over uw medicijnen of meer wil weten over de werking ervan, kan een medicijnconsult prettig zijn. Er zijn geen kosten verbonden aan het consult. Meer informatie kunt u vinden onder het kopje advies bij onze diensten.
Vergoeding medicijnen
Met welke verzekeraars heeft mijn apotheek een contract?
Vrijwel alle medicijnen kunnen we rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar. Ook in 2022 heeft uw apotheek weer contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.
Welke medicijnen worden vergoed?
Niet alle medicijnen worden (volledig) vergoed. U kunt een indicatie krijgen door op www.medicijnkosten.nl het medicijn in te voeren. Indien een medicijn niet (helemaal) wordt vergoed, vragen we u om direct contant af te rekenen in de apotheek. Meer weten? Neem contact met ons op.
Op reis
Wat moet ik doen als ik medicijnen wil meenemen naar het buitenland?
Voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen (opiaten) moet u een Schengenverklaring meenemen naar het buitenland. Voor landen buiten het Schengengebied heeft u een medische verklaring nodig. Kijk op www.hetcak.nl welke regels voor welke landen gelden.
Wat is een Schengenverklaring
Een Schengenverklaring is nodig om binnen het Schengengebied te reizen met medicijnen die onder de Opiumwet vallen. Op de website www.hetcak.nl kunt u een lege verklaring downloaden. Houd u rekening met een verwerkingstijd van 4 weken.
Kan ik een medicijnpaspoort krijgen?
Gaat u met vakantie of verhuizen dan kunt u bij ons een medicijnpaspoort met al uw medicatiegegevens opvragen. Vraag uw medicatie tijdig aan zodat we zeker weten dat we alle medicijnen kunnen bestellen en u voorzien op vakantie kunt gaan. Klik hier om uw medicijnpaspoort online aan te vragen.